نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته مناسب!

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

آیا از مهمترین پارامترهای انتخاب دوربین مدار بسته مناسب اطلاع دارید؟ در این بخش مهم ترین نکاتی که باید در خرید دوربین مدار بسته در نظر بگیرید را شرح می دهیم.


۱) IP یا HD:

اولین موردی که در انتخاب یک سیستم دوربین مدار بسته در نظر بگیرید این است که سیستم تحت شبکه می خواهید یا سیستم آنالوگ؟ پاسخ به این سوال بستگی به ابعاد مکان مورد نظر و زیرساخت های کابل کشی قبلی دارد.

توصیه می شود سیستم دوربین مدار بسته HD را انتخاب کنید اگر:

  • محیط موردنظر شما واحد مسکونی یا اداری کوچک یا متوسط است.
  • محیط دارای بستر شبکه‌های کامپیوتری نیست و در آینده هم نیازی به این کار نباشد.
  • کیفیت بیش‌ازاندازه زیاد و فوق‌العاده مدنظر شما نباشد.
  • به لحاظ بودجه محدودیت داشته باشید.
  • حداکثر عمر مفید مدنظرتان برای کارایی دستگاه‌ها حداکثر ۴ یا ۵ سال باشد.

و بهتر است سیستم دوربین مدار بسته دیجیتال (IP) را انتخاب کنید اگر:

  • مکان موردنظر شما از قبل دارای بستر شبکه‌های کامپیوتری باشد.
  • محیط شما بسیار وسیع و گسترده باشد.
  • کیفیت بسیار زیاد تصویر برای شما مهم باشد.
  • محدودیت هزینه نداشته باشید.
  • از لحاظ عمر مفید دستگاه‌ها و تجهیزات مدنظرتان بیشتر از ۱۰ سال باشد.

    ۲) وضوح تصویر (resolution) :

    وضوح تصویر که با واحد مگاپیکسل اندازه گیری می شود، بیانگر کیفیت ظاهری تصویر است. هر چه این پارامتر بیشتر باشد کیفیت بالاتری خواهیم داشت. البته در نظر داشته باشید که هزینه ها نیز افزایش می یابد. علاوه بر این برای انتقال تصویر نیاز به اینترنت با پهنای باند بالاتر خواهید داشت. در تصویر زیر نمونه ای از تصویر دوربین هایی با وضوح مختلف را مشاهده می کنید.

وضوح تصویر در دوربین مدار بسته های مختلف
انتخاب دوربین مدار بسته مناسب


۳) دید در شب (Infrared:IR):

تقریبا تمامی دوربین ها در حال حاضر قابلیت دید در شب را به همراه دارند و تنها تفاوت در کیفیت و برد نور مادون قرمز دوربین ها خواهد بود. کیفیت دید در شب بستگی به میزان حساسیت سنسور دوربین به نور دارد. سنسور های با کیفیت بالا در محیط های کم نور نیز تصویر مناسبی ارائه می کنند. اگر شبها در محیط نور کافی وجود داشته باشد نیاز به افزایش هزینه به خاطر این پارامتر ندارید. تصویر زیر نمونه ای از تفاوت کیفیت دید در شب در دوربین های مدار بسته مختلف را نشان می دهد.

دوربین های مدار بسته دید در شب
دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب


۴) لنز:

لنزهای متداول در دوربین مدار بسته از ۲٫۸ میلیمتری تا ۵۰ میلیمتری هستند. هر چه شماره لنز عدد کوچکتری باشد زاویه دید دوربین بیشتر خواهد بود. بالعکس اگر شماره لنز بالا باشد زاویه دید کوچکتر شده و برد مفید تصویر افزایش می یابد. انتخاب شماره لنز کار نسبتا تخصصی تری است که توصیه می کنیم حتما از مختصصان امن آوا در این باره مشورت بگیرید. قاعده کلی این است که لنزهای کوچک برای کلی نگری و نظارت کلی محیط پیرامون مناسب هستند و لنزهای بزرگتر هم برای بررسی جزئیات کاربرد دارند. به طور مثال لنز ۲٫۸ میلیمتری برای نظارت بر سالن انتظار یک مجموعه و لنز ۶ میلیمتری برای ثبت دقیق چهره افراد در ورودی مجموعه مناسب است. تصویر زیر مثالی از نتیجه استفاده از لنزهای مختلف است.

تاثیر اندازه لنز در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته


۵) برند:

اجازه دهید تفاوت یک دوربین با برند معتبر و یک دوربین با برند نامشخص یا همان بی نام و نشان را با یک تصویر شرح دهیم.

دوربین های مدار بسته بی نام و با برند نامشخص (به اصطلاح no name) مانند یک بلیط بخت آزمایی هستند! تقریبا هیچ شانسی برای برنده شدن در خرید آنها وجود ندارد. بیشتر افراد به دلیل قیمت ارزان این نوع دوربین ها به سراغ آنها می روند اما بعدها با مشکلات فراوانی روبرو می شوند. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله ی دوربین مداربسته ارزان مراجعه کنید در این نوشته به طور کامل خرید این نوع کالاها را نقد و بررسی کرده ایم.

در عوض دوربین های با برندهای مشخص از مزایای زیر برخوردارند:

  • گارانتی: وجود گارانتی برای یک محصول نشان دهنده کیفیت تضمینی کالاست. احتمال اینکه هیچگاه از گارانتی استفاده نکنید زیاد است. زیرا این محصول حتما مراحل بهینه سازی و کنترل کیفیت را گذرانده است. اما اگر به هر دلیلی مشکلی پیش بیاید خیال شما از رفع مشکل راحت خواهد بود.
  • پشتیبانی فنی: پشتیبانی فنی در بسیاری از موارد از گارانتی نیز مهمتر است. زیرا احتمال خرابی محصول با کیفیت و استفاده از گارانتی پایین است اما شما در حین استفاده ممکن است با سوالات بسیاری رو به رو شوید. هنگام خرید با درخواست شماره بخش پشتیبانی فنی، حتما وجود این موضوع را بررسی کنید.
  • اعتبار شرکت پشتیبان: مراقب باشید تبلیغات و چرب زبانی فروشندگان شما را از راه به در نکند! اعتبار شرکتی که از آن خرید می کنید را بسنجید:

سابقه فعالیت:

شرکت های با تجربه خدمات مشتریان بهتری را ارائه می کنند. اگر ساکن تبریز هستید و به دنبال خرید یک دوربین مدار بسته مناسب محل خودتان هستید شرکت دوربین مداربسته امن آوا آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان به شماست.

امیدوارم این اطلاعات اولیه برای انتخاب سیستم مناسب به شما کمک کند. در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد تا هر یک از این پارامترها را به تفصیل بررسی کنیم. به یاد داشته باشید کارشناسان فنی شرکت امن آوا از انتخاب دوربین ها تا انتهای نصب و راه اندازی در کنار شما هستند. به شما کمک خواهیم کرد تا یک سیستم بهینه متناسب با بودجه و کاربردتان تهیه شود.

دوربین مداربسته تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره: ۴۱۹۵ ۰۴۱