خرید دوربین مداربسته ارزان!

دوربین مداربسته ارزان

دوربین مداربسته ارزان

آیا شما هم با دیدن عبارت “خرید دوربین مداربسته ارزان” یا “خرید پکیج اقتصادی دوربین مداربسته” در شبکه های اجتماعی یا اینترنت به فکر تهیه ی این نوع سیستم های نظارتی افتاده اید؟ خوب این کاملا روال طبیعی بازار است که هر چه کالایی ارزان تر باشد خواهان بیشتری هم پیدا می کند! پس فروشندگان هم با توجه به همین شرایط کالاهای شان را تبلیغ می کنند و به فروش می رسانند! حال به این روال طبیعی بازار وضعیت اقتصادی وخیم در ایران و قدرت خرید پایین مردم را هم اضافه کنید!

به نظرتان چه خواهد شد؟ مثلا اینکه قطعات استوک دوربین را از کشوری مانند پاکستان وارد کرده و سپس با سرهم کردن آن قطعات و قرار دادن آن در یک کیس جدید ظاهری نو به دوربین بدهند و سپس با جعل یک برند معروف و چسباندن لوگو بر روی بدنه، کالا را با حداقل قیمت تقدیم مشتری از همه جا بی خبر کنند! و یا حتی در بازار داخل ایران کسانی که در حوزه مونتاژ دوربین فعالیت می کنند خیلی راخت هر قطعه ای را که بخواهند میتوانند داخل دوربین کار گذاشته و بعد آن را بفروشند!

خُب، به دنیای دوربین مداربسته ارزان قیمت خوش آمدید!

قطعات داخلی نو یا استوک؟

حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا همه ی دوربین های مداربسته ارزان قیمت دارای قطعات داخلی استوک هستند؟ آیا میتوان دوربین نو را از استوک تشخیص داد؟ به چه دوربین هایی ارزان قیمت می گوییم؟ بازه قیمت دوربین مداربسته ارزان از چه رقمی شروع می شود؟ خب برای دانستن پاسخ این سوالات و سوالات دیگر بهتر است ادامه مطلب را بخوانید. به هرحال خرید دوربین ارزان قیمت مصائب و مشکلاتی دارد که بهتر است قبل از خرید با آن آشنا شوید و بعد اگر خواستید سراغش بروید!

چرا می خواهید دوربین مداربسته بخرید؟

هدف شما از خرید دوربین نظارتی چیست؟ می خواهید تردد افراد را ببینید؟ یا مراقب اجناس تان در فروشگاه یا مغازه باشید؟ در هر حالت هر هدفی که داشته باشید از سیستم نظارتی انتظاراتی مانند اینها را دارید:

  • واضح بودن تصویر
  • پخش تصویر بدون قطعی یا نویز
  • ضبط تصویر بدون اُفت کیفیت اصلی و مانند زمانی باشد که تصویر لایو نمایش داده می شود.
  • تغییرات آب و هوایی تاثیری روی کیفیت تصویر دوربین نداشته باشد.
  • سیستم بدون کندی کار کند.
  • گارانتی و پشتیبانی معتبر
  • طول عمر مفید

خب مطمئنا موارد گفته شده جزو حداقل ترین انتظارات شما از یک سیستم نظارتی است. نکته موارد ذکر شده را متوجه شدید؟ اینها در حقیقت مواردی هستند که نباید در یک سیستم دوربین نظارتی نقض شوند!

برای مثال یک سیستم نظارتی نباید عملکرد کندی داشته باشد! حال اگر همه ۶ مورد بالا را برعکس کنیم می شود معایب مربوط به دوربین ارزان قیمت!!!

معایب دوربین ارزان قیمت:

  • کیفیت پایین تصویر
  • قطع و وصلی در هنگام پخش تصویر
  • بروز مشکلات فنی (اختلالات مربوط به تاریخ و ساعت دستگاه، اختلال درعملکرد حافظه (هارد)، اختلال در سیستم تغذیه دستگاه و یا پورت های ورودی و خروجی)
  • ضبط تصاویر همراه با اُفت کیفیت
  • افت کیفیت و یا قطعی تصویر به دلیل تغییرات آب و هوایی
  • کندی در عملکرد سیستم
  • گارانتی نامعتبر و فاقد پشتیبانی
  • طول عمر پایین بدلیل ضعف های داخلی در سخت افزار

حال چرا اینگونه است؟ اگر کمی به بخش فنی داستان علاقه مند باشید در اینجا مختصر توضیح داده ایم:

پردازنده داخلی کار گذاشته شده خیلی ضعیف است : وقتی نور به دوربین وارد می شود چیپ ست داخلی شروع به پردازش و تبدیل تصویر به سیگنال دیجیتال می کند این فرآیند بدلیل ضعیف بودن چیپ ست یا همان پردازنده سبب اُفت کیفیت تصویر در دوربین می شود. از آنجایی که دوربین های مداربسته ارزان کنتراست پایینی دارند توانایی متعادل کردن نور و ارسال بازه ی رنگی زیاد را ندارند. به همین دلیل است که در تصاویر ضبط شده این دوربین ها رنگ ها واقعی و مشخص نیستند یا تصاویر ضبط شده در روز به سفیدی میزنند و…

قدرت دید در شب در دوربین مداربسته ارزان قیمت:

واضح است که دوربینی که تصاویر را در روشنایی روز به خوبی نشان نمی دهد در شب هم تصویر خوبی به ما نخواهد داد چون بیشتر دوربین های ارزان قیمت حالت دید در شب ندارند و فقط با اضافه کردن تعدادی لامپ LED این(به اصطلاح) آپشن به آنها اضافه شده است! نتیجه اینکه شما تصویر دارید اما چون بُرد دید در شب کم است، تصاویر را نمی توان از هم تفکیک کرد!

اُفت کیفیت تصاویر ضبط شده و به هم ریختگی تاریخ و ساعت:

این مشکلات مستقیما به سخت افزار دستگاه DVR مربوط می شود! همان دستگاهی که تصاویر را از دوربین دریافت کرده و ضبط می کند. همچنین کندی در عملکرد سیستم هم به همین دستگاه DVR باز می گردد.

از موارد گفته شده در بالا نتیجه می گیریم که ارزان بودن دوربین مداربسته به طور قطع از کیفیت آن می کاهد. حال برویم تا به سوالات مطرح شده در ابتدای مقاله پاسخ دهیم. مواردی مانند تشخیص نو یا استوک بودن قطعات داخلی به کار رفته در دوربین، بازه قیمت دوربین مداربسته و…

قطعات داخلی استوک یا نو؟

از کجا تشخیص دهیم که قطعات داخلی نو هستند یا نه؟ به طور کلی ما دو نوع دوربین مداربسته داریم :

دوربین مداربسته برند : دارای پشتیبانی نمایندگی شرکت و گارانتی معتبر ۲ ساله و بیشتر

دوربین مداربسته بی نام و نشان یا NO NAME : بدون پشتیبانی و گارانتی معتبر

دوربین مداربسته برند : برای آشنایی با برندهای مطرح جهانی که استاندارد بالایی در ساخت دوربین مداربسته دارند پیشنهاد می کنیم تا مقاله ۱۰ برند برتر دوربین مداربسته در سال ۲۰۲۱ را ببینید.

دوربین مداربسته بی نام و نشان یا NO NAME : آیا می دانید نبودن نام بر روی دوربین مداربسته به چه معناست؟ خرید دوربین مداربسته بی نام و نشان بدین معنی است که در صورت هر گونه اختلال در عملکرد سیستم، مشتری هیچ گونه خدمات پشتیبانی را از طرف فروشنده دریافت نخواهد کرد! به عبارت دیگر شما پس از خرید دوربین مداربسته بی نام ارزان قیمت کاملا رها می شوید!

حال برگریم به سوال بالا از کجا تشخیص دهیم که قطعات داخلی نو هستند یا نه؟

جواب کوتاه است : نمی توانید!

تنها راهش این است که از یک فروشنده معتبر خرید کنید! فروشنده ای که رضایت مشتری و تحویل کار باکیفیت مهم تر از فروش جنس هایش باشد! به خاطر داشته باشید که حتی اگر قیمت دوربین مداربسته ارزان هم باشد فروشنده سود کارش را از شما خواهد گرفت! پس در انتخاب محل خرید دقت کنید!

بازه قیمت دوربین نظارتی ارزان :

برخلاف دوربین های برند که قیمت مشخص و به روز دارند دوربین های مداربسته ارزان یا همان دوربین های مداربسته بی نام قیمت مشخصی ندارند. بنابراین هر فروشنده ای میتواند قیمت متفاوتی بدهد به همین دلیل قیمت ها شفاف نیستند به همین دلیل  یک دوربین مداربسته ارزان بی نام در میان فروشندگان تجهیزات سیستم نظارتی از محبوبیت خاصی برخوردار است زیرا امکان استعلام قیمت کالاها برای خریداران تقریبا غیرممکن است. اما به طور کلی بازه قیمت آن از ۱۰ دلار شروع می شود که با احتساب دلاری ۳۰ هزار می شود ۳۰۰ هزار تومان!

احتمالا این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گویند: بی مایه فطیر است! دوربین مداربسته ارزان قطعات داخلی اش هم ضعیف است و پس از مدتی دچار اختلالاتی خواهد شد و یا به طور کلی از کار خواهد افتاد. در واقع علل اصلی کاهش کیفیت و طول عمر تجهیزات همین ارزان بودن است!

خرید دوربین مداربسته یک خرید کاملا تخصصی است سعی کنید علاوه بر تحقیق با یک مشاور هم تماس داشته باشید تا به شما در انتخاب مناسب دوربین نظارتی کمک کند. بازار، پر از تنوع برندهای مختلف است و برای یک فرد عادی شناسایی مورد مناسب سخت است اگر نیاز به راهنمایی دارید ما میتوانیم به شما کمک کنیم.

شرکت امن آوا با دو دهه تجربه در نصب و پشتیبانی سیستم های نظارتی آماده ارائه هر گونه مشاوره رایگان به شماست.

دوربین مداربسته تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره: ۴۱۹۵ ۰۴۱