مقایسه نصب حرفه ای دوربین مداربسته با نصب ارزان + عکس

مقایسه نصب ارزان دوربین مداربسته با نصب حرفه ای

 نصب حرفه ای دوربین مداربسته با نصب ارزان چه تفاوت‌هایی دارد؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید دوربین مدار بسته حساسیت زیادی به خرج می دهند تا کالای باکیفیتی را انتخاب کنند اما زمانی که نوبت به نصب آن می رسد این حساسیت‌ها به حداقل می‌رسند!

احتمالا تصور خریداران این است که مرحله اصلی انتخاب دوربین مناسب است و مابقی فرعیات هستند در حالیکه استفاده کامل از امکانات دوربین مداربسته فقط با نصب اصولی و صحیح امکان پذیر خواهد بود. در نصب حرفه ای دوربین مدار بسته به دلیل طراحی و نقشه برداری قبل از اجرا، بررسی نیازها و اهداف نظارتی مشتری، انعطاف پذیر بودن طرح در صورت افزایش یا کاهش تعداد دوربین ها، میزان بودجه و… همه ی مراحل به طور اصولی اجرا می‌شوند. در این مطلب تفاوت های یک نصب ارزان قیمت را با نصب حرفه‌ای دوربین مداربسته مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه نصب ارزان دوربین مداربسته با نصب حرفه ای
مقایسه نصب ارزان دوربین مداربسته با نصب حرفه‌ای

نصب اصولی و تمیز و در یک کلام “نصب حرفه‌ای” یک سیستم نظارتی کاملا بستگی به دانش و تجربه نصاب دارد! یک نصاب حرفه‌ای با اصول طراحی سیستم‌های نظارتی تحت شبکه و آنالوگ آشناست. نحوه سیم‌کشی تجهیزات را می داند و به کاری که می‌خواهد انجام دهد مسلط است. در مقابل یک نصاب آماتور با تجربه کاری کم و دانش بسیار سطحی قادر به تشخیص مسائل فنی نیست. این موضوع را در حین کار و پس از اتمام پروژه و با مشاهده نتیجه نهایی میتوان به عینه دید. حال برویم تا نمونه‌هایی از نصب اصولی دوربین مداربسته و نصب ارزان قیمت را ببینیم. 

 

  • استفاده از تجهیزات فنی مناسب

 تجهیزات نصب سیستم نظارتی
تجهیزات نصب سیستم نظارتی

نصاب آماتور هزینه ی چندانی بابت تهیه و خرید تجهیزات مناسب نمی‌کند اما نصابان حرفه‌ای همیشه بدنبال تهیه بهترین و مناسب ترین تجهیزات هستند تا با سرعت و دقت بیشتری کارها را به انجام برسانند.

 

  • پوشش صحیح و امن اتصالات دوربین نظارتی

مقایسه نصب ارزان دوربین مداربسته دام و نصب حرفه ای
مقایسه نصب ارزان دوربین مداربسته دام و نصب حرفه‌ای

در هنگام نصب اصولی دوربین نظارتی باید تمامی اتصالات مربوط به آن مخفی و یا غیر قابل دسترس باشد در غیر اینصورت امکان قطعی، نویزپذیری و آسیب به سیم‌ها وجود دارد. یک نصاب حرفه‌ای در زمان طراحی و نقشه برداری از محل، نحوه سیم‌کشی و پوشش کابل‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که هم غیر قابل دسترس عموم باشد و هم به زیبایی و ظاهر ساختمان کمترین آسیب وارد شود.

نصب ارزان دوربین دام
نصب ارزان دوربین دام

 

  • نصب دوربین بر روی سطح ثابت و مناسب

اشتباهی که برخی از افراد آماتور در هنگام نصب انجام می‌دهند نصب دوربین بر روی یک سطح نامناسب است!

نصب ارزان دوربین مداربسته
نصب ارزان دوربین مداربسته

 

  • توزیع مناسب برق

تصویر زیر نمونه نصب ارزان قیمت و نصب حرفه‌ای را به خوبی نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که کیفیت هرگز گران نیست!

توزیع برق در دوربین مداربسته
توزیع برق در دوربین مداربسته

 

  • توجــه به زیبایی محیط

 با استفاده از تجهیزات جانبی و با رعایت کامل اصول کابل کشی می‌توان با کمترین آسیب به زیبایی محیط، سیستم نظارتی را نصب کرد. 

نصب اصولی دوربین مداربسته
نصب حرفه‌ای دوربین مداربسته

 

نصب اصولی دوربین مداربسته
نصب اصولی دوربین مداربسته

از جمله موارد مهم نصب دوربین نظارتی درمحیط‌های بیرونی این است که پس از وارد کردن کابل در سوراخ‌های ایجاد شده، درزها حتما پوشانده شوند تا در زمان بارندگی آب به داخل سوراخ‌ها نفوذ نکند (در تصویر بالا سمت چپ رعایت نشده)

 

هزینه های اضافی پس از نصب ارزان!

موارد اشاره شده در بالا تنها بخش کوچکی از ضعف های ظاهری نصب است. در تبلیغات مربوط به نصب ارزان دوربین مداربسته هیچ‌گاه از پایین بودن کیفیت کار حرفی زده نمی‌شود و بیشتر تمرکز بر روی “ارزان بودن” نصب است. شگردی که مشتریان ناآگاه را براحتی به دام می اندازد! و پس از گذشت مدتی اختلالات فنی ناشی از نصب غیر اصولی، هزینه های دیگری را برای تعمیر و عیب یابی می‌تراشد!

 

کار را به کاردان بسپارید!

برای جلوگیری از پرداخت چنین هزینه‌هایی در ابتدا کار را به کاردان بسپارید! اگر به دنبال نصاب حرفه‌ای هستید شرکت امن آوا با دو دهه تجربه و تخصص آماده همکاری با شماست. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 

خدمات شرکت امن آوا
خدمات شرکت امن آوا

 

تماس با شرکت امن آوا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره: ۴۱۹۵ ۰۴۱