معرفی انواع دوربین مداربسته | امن آوا

معرفی انواع دوربین مداربسته + کاربرد
معرفی انواع دوربین مداربسته + کاربرد
معرفی انواع دوربین مداربسته + کاربرد

در این مقاله انواع دوربین های مداربسته را معرفی کرده و بعد کاربرد هر یک را بررسی می کنیم. وجود تنوع زیاد در بازار دوربین های مدار بسته اغلب باعث سردرگمی خریداران می شود از این رو دانستن اینکه چه نوع دوربینی با چه کاربردی به کارمان میاید اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در این مطلب سعی کرده ایم تا شما را با ۴ نوع دوربین مداربسته و کاربرد هریک از آنها آشنا کنیم. این نوع دوربین ها در برندهای مختلفی عرضه می شوند که هر یک بر اساس کیفیت ساخت و امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند. جهت آشنایی میتوانید مقاله ۱۰ برند برتر دوربین مداربسته جهان در سال ۲۰۲۱  را ببینید.

شرکت امن آوا با نزدیک به دو دهه تجربه و فعالیت مستمر در حوزه فروش و نصب سیستم های دوربین مداربسته قصد دارد تا اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب را در اختیارتان قرار دهد.

۱) دوربین دام (Dome):

دوربین دام برند کستل

دوربین دام، شکلی نیم کره ای دارد. اگرچه میتوان از این نوع دوربین ها در هر دو محیط خارجی و داخلی استفاده کرد اما بیشتر در محیط های داخلی استفاده می شوند. این دوربین ها به دلیل ظاهر شیکی که دارند میتوانند با محیط اطراف خود به خوبی هارمونی داشته باشند. مهمترین مزیت در مدل دوربین دام این است که بیننده نمیتواند تشخیص بدهد که دوربین در کدام موقعیت تنظیم شده و تصویر کدام قسمت را ضبط میکند. همچنین به دلیل محافظت لنز این دوربین از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است.


۲) دوربیت تورت (Turret)

دوربین تورت هایک ویژن
دوربین تورت هایک ویژن

این نوع از دوربین ها دام کوچک یا دوربین مینی دام (mini-dome) نام دارند. قسمت انتهایی این نوع از دوربینها به صورت ثابت نصب می­شوند و قسمت پایینی آن بعد از نصب قابلیت چرخش دارند. این دوربین ها بر روی سقف محیط های داخلی مانند پارکینگ ها، فروشگاه ها و هتل ها، آسانسورها و… قابل نصب هستند.


۳) دوربین بولت (Bullet)

دوربین بولت هایک ویژن
دوربین بولت هایک ویژن

دوربین بولت از جمله رایج ترین دوربین های مورد استفاده است. این نوع از دوربین ها به دلیل مشخص و قابل رویت بودن یک بازدارنده خوب برای سارقین می ­باشند. با توجه به تحقیقات بعمل آمده ثابت شده است که وجود دوربین بولت در اطراف خانه از جمله مهمترین عوامل بازدارنده متجاوزین است. دوربین بولت قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی است، البته جنس بدنه دوربین بولت برای محیط های خارجی متفاوت است. مهمترین مزیت دوربین بولت داشتن زاویه دید متنوع و نصب آسان است. محل نصب این دوربین ها در دیوار بالای در ورودی، حیاط و تقریبا در تمام قسمت های محیط های بیرونی قابل نصب هستند.


۴) دوربین PTZ یا دوربین اسپید دام 

نصب دوربین اسپید دام
نصب دوربین اسپید دام

دوربین PTZ یا دوربین اسپید دام دوربینی است که زاویه دید°۳۶۰ درجه دارد و میتوان از فاصله دور آن را کنترل کرد. اندازه دوربین اسپید دام بزرگتر از سایر دوربین هاست و بدلیل رزولیشن بالا در محیط های بیرونی ساختمان ها، مکان ساخت وساز برای نظارت کلی و یا محیط های داخلی بسیار بزرگ مانند سالن فرودگاه ها نصب میشوند. این دوربین ها به خاطر داشتن لنز قوی قدرت زوم بالایی دارند و میتوانند تصاویری با کیفیت بالا را ضبط کنند.

 

  •  زاویه دید در دوربین مداربسته :
زاویه دید دوربین مداربسته
زاویه دید در دوربین مداربسته

– دوربین های بولت ، دام و تورت: دوربین های بولت و دام انواع متفاوتی دارند و بسته به لنز آن ها میتوانند زوایه دید متفاوتی داشته باشند ولی هیچ وقت نمیتوانند زاویه ۳۶۰ درجه را پشتیبانی کنند.

– دوربین PTZ : این نوع از دوربین میتواند زاویه دید ۳۶۰ درجه داشته باشد و همچنین توانایی خم شدن ۹۰ درجه به سمت بالا و پایین را خواهد داشت.

 

  • ویژگیهای فیزیکی

– دوربین دام و تورت: به دلیل شکل ظاهری و ظریف بودن، این نوع از دوربین زیاد جلب توجه نخواهد کرد.

– دوربین بولت: این نوع از دوربین به دلیل ظاهر خود بیشتر جلب توجه میکند و به همین دلیل از آن ها در محیط خارجی برای جلوگیری از ورود سارقین استفاده می شود.

دوربین اسپید دام : این نوع از دوربین ها به دلیل ابعاد بزرگ خود به سرعت تشخیص داده می شوند. اما از آنجایی که اکثر این دوربین ها در ارتفاع بالا نصب می شوند توجه افراد را به خود جلب نخواهند کرد.

 

  • قابلیت دید در شب:
دوربین مداربسته دید در شب
دوربین مداربسته دید در شب

دوربین دام ، تورت و بولت: برخی از مدلهای دوربین دام و بولت دارای قابلیت دید در شب رنگی و برخی دیگر دارای دید در شب سیاه و سفید هستند و در کل بستگی به کارایی و قیمت دوربین دارد.

دوربین اسپید دام: به طور کلی این نوع از دوربین ها قابلیت دید در شب قویتری نسبت به سایر دوربین ها دارند.

 

سخن پایانی

کمک به انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب محل و بودجه ی شما تخصص ماست! چنانچه بدنبال دریافت قیمت به روز یا هر نوع اطلاعات دیگر در مورد خرید، نصب و عیب یابی دوربین های مداربسته هستید با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناسان امن آوا شما را راهنمایی کنند. همچنین میتوانید فرم درخواست نصب دوربین مداربسته محل خود را برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 

تلفن تماس مشاوره
شماره تلفن امن آوا

 

فرم درخواست دوربین مداربسته

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • جدا کننده بخش

  • Please enter a number from 1 to 500.
  • جدا کننده بخش

  • Please enter a number from 1 to 50000.
  • جدا کننده بخش

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره: ۴۱۹۵ ۰۴۱